IT's Tech Time!

De ce mi-ar trebui un blog sau un site?

Află care sunt – în viziunea noastră – principalele argumente pro și contra deschiderii unui blog sau site

Sigur, sună ca o întrebare retorică, dar chiar vrem să răspundem celor care au această dilemă. Și încercăm să luăm în calcul, atât cât ne pricepem, cât mai multe aspecte, pentru a vă ajuta să luați o decizie.

Trei motive pentru care noi am deschide imediat un blog sau un site

În linii foarte mari, cam de la aceste motive ar trebui să pornești fără ezitare un blog cât de repede posibil:

  • Ai un subiect care te atrage și te pasionează. Dacă vrei să înveți rapid și să-ți împărtășești experiențele online, dacă vrei să cunoști oameni noi, blogul este o soluție foarte bună, o poartă deschisă de tine spre căi nebănuite în viața personală și poate chiar în cea profesională.
  • Ai expertiză solidă într-un anumit domeniu. Dacă vrei să-ți împărtășești expertiza, să înveți în continuare și să cunoști alți experți în domeniu, dacă vrei să îți creezi sau să-ți consolidezi o reputație într-un domeniu la care te pricepi, blogul este un vehicul perfect.
  • Ai o afacere pe care vrei să o promovezi eficient. Dacă ai propriul tău plan, una dintre cele mai importante decizii este să creezi un site reprezentativ, de pe care nu trebuie să lipsească un blog profesionist.

O privire asupra principalului contra-argument

Cum peste tot există și sceptici, hai să radiografiem cel mai des întâlnit contra-argument ale acestora cu privire la deschiderea unui blog sau a unui site.

Am rețele sociale gratuite, de ce să deschid un site sau blog?

Mulți se gîndesc așa: de vreme ce am rețele sociale ca să postez gratuit acolo ce vreau, când vreau, comunicând cu oameni cunoscuți sau complet necunoscuți, exprimându-mă sau promovându-mi calitățile, abilitățile, proiectele, produsele, compania sau altele, de ce aș mai vrea un blog sau un site de prezentare?

Într-o primă fază, stratagema cu utilizarea social media poate funcționa, dar numai până la un anumit punct. E drept, ai gratuit și fără prea mari eforturi expunere/promovare, și poate chiar reușești uneori să îți atingi obiectivele fără a recurge la un blog sau la un site. Dar trebuie să iei neapărat în calcul câteva aspecte importante:

  • tot conținutul postat de tine pe rețelele sociale devine proprietatea acestora (da, caută la Termeni și condiții) și poate fi refolosit. Inclusiv imagini, prezentări, clipuri, documente, text, date colectate despre tine, ideile, afacerile sau proiectele tale.
  • dacă devine proprietatea rețelei sociale, conținutul postat de tine poate fi șters oricând, fără drept de apel, după criteriile rețelei respective
  • datele tale, chiar și anonimizate, depersonalizate (apropo – chiar crezi asta?) pot fi înstrăinate oricând unor terți – și crede-ne că nu e vorba doar de expunere/promovare suplimentară aici.

  • nu întotdeauna poți posta conținutul tău nemodificat. Da, cenzura există, de cele mai multe ori din motive arbitrare ale rețelei (sau economice). O rețea nu va accepta întotdeauna mesaje de promovare de orice fel, sau va accepta doar dacă plătești un cont de business sau ceva similar, mai ales pentru promovarea unui proiect comercial sau a unei afaceri.
  • nu întotdeauna poți modifica integral postările anterioare
  • nu întotdeauna poți șterge complet urmele postărilor anterioare

Părerea noastră

Pentru că am trecut și noi prin fazele de mai sus, credem cu tărie că, dacă ai planuri cu adevărat serioase, un blog sau un site trebuie să fie baza de la care să te extinzi spre alte canale de comunicare și promovare. Doar un blog sau un site de prezentare îți poate oferi flexibilitatea necesară, principalele avantaje fiind că: 

  • ai control complet asupra conținutului publicat de tine
  • ai control complet asupra aspectului postărilor tale
  • poți controla mult mai bine accesul la datele și informațiile postate
  • poți scrie (în limite legale și de bun simț, desigur) despre orice îți dorești sau despre orice este necesar
  • poți crea ceva cu adevărat original, care să te reprezinte și care să fie un atu suplimentar pentru succes
  • poți să-ți creezi nestingherit(ă) o audiență și un brand proprii, pe care să le dezvolți controlat?

Acesta este un set minimal – dar convingător și eficient – de argumente pe care l-am luat în considerare de fiecare dată când am demarat un proiect online. Și, de cele mai multe ori a funcționat. De fiecare dată, ce a contat cel mai mult pentru noi a fost libertatea, fie cea de expresie, fie cea legată de conținut, media, mergând până la aspectul și performanța site-urilor.

Credem cu tărie că blogul sau site-ul de promovare trebuie să fie instrumentul principal de comunicare și promovare, iar celelalte canale externe le privim ca pe niște mijloace prin care putem extinde și mai mult audiența pe care valoarea propriului conținut de pe propriul blog sau site o poate aduce.

Mai departe e rândul tău să ne spui de ce ți-ai deschide (sau nu) un site/blog.

Ilustrație top articol – Vecteezy.com

Cosmin

Cosmin este un consultant IT independent, pasionat de gadgeturi, fan Microsoft și WordPress.

Întrebări, idei și comentarii

Te rog să Intră în cont pentru a posta
avatar
1000
  Aboneză-te  
Anunță-mă când sunt comentarii noi

Întrebări și comentarii