Google Chrome blochează de acum reclamele intruzive

Google a lansat ieri un ad-blocker pentru browser-ul Chrome. Da, ai citit bine, un ad-blocker. Compania a anunțat încă de anul trecut mișcarea. Cei de la Google taie în carne vie și vor bloca chiar și reclamele lor, dacă acesta nu respectă standardele Coalition for Better Ads.

Unele voci spun că Google și Facebook nu sunt afectate de această funcționalitate. De altfel, Google este membru fondator al Coalition for Better Ads, deci toate reclamele AdSense respectă deja standardele. Și nici Facebook nu va fi afectată, pentru că și ei respectă aceste standarde (în mare parte).

Vor fi blocate doar acele reclame care afectează experiența de utilizare. Știi tu, pop-urile enervante, reclamele care pornesc automat cu sunet sau cele care ocupă mai mult spațiu decât content-ul util. Poți consulta aici standardele după care Google va bloca reclamele.

Cei de la Google spun că procentul site-urilor care nu respectă standardele este foarte mic, sub 2%. Aceste site-uri nu vor fi blocate instant de afișarea de reclame în Chrome. Prima dată ele vor primi o notificare pentru a se alinia cu standardele.

Interesant va fi de urmărit dacă va scădea popularitatea ad-blocker-elor clasice precum AdBlock sau uBlock Origin. În teorie, Google ar bloca majoritatea reclamelor intruzive, dar tot vei putea fi urmărit (tracked) prin cookies și alte asemenea.

Te las cu o întrebare, la care aștept răspunsul tău în comentarii: Cum consideri reclamele de pe YouTube care pornesc automat cu sunet? Crezi că ele vor fi blocate în Google Chrome?